ترخیص کالا از فرودگاه امام خمینی

همانطور که می دانید در هر کشور جهت ورود کالا روش های قانونی وجود دارد که شما بتوانید کالای مورد نظر را وارد و ترخیص نمایید. ترخیص کالا از فرودگاه امام خمینی یکی از راه های اصلی و قانوانی برای واردات و صادرات در ایران می باشد. در ایران هم مانند سایر کشورها راه های قانونی زمینی، دریایی، ریلی و هوایی تعریف شده است که بتوان در این گمرکات فرآیند ترخیص کالا را انجام داد.

معمولا بازرگانان با توجه به اهمیت و حساسیت کالا ترجیح می دهند حمل هوایی را انتخاب کنند تا بتوانند در اسرع وقت نسبت به ترخیص کالا از فرودگاه امام، کالای خود را دریافت نمایند. لذا پروسه ترخیص کالا و روش های آن را باید به خوبی بررسی نمایید. همچنین باید از مدارک و مجوزهای مورد نیاز آگاهی داشته باشید و آنها را تهیه کنید. نکته حائز اهمیت دیگر آگاهی کامل از قوانین ترخیص کالا از فرودگاه امام است. از این رو سعی کردیم در اینجا با ارائه توضیحات کامل درخصوص روال کار فرودگاه امام خمینی و نحوه ترخیص کالا از فرودگاه امام خمینی، بازرگانان و تجار را نسبت به فرآیند ترخیص راهنمایی کنیم. لذا جهت ورود و ترخیص کردن کالا از فرودگاه امام خمینی موارد ذیل شرح داده می شود:

1- فرودگاه امام خمینی در چه موقعیت مکانی واقع شده است
2- گمرک فرودگاه امام خمینی شامل چند حوزه است
3- فرآیند ترخیص کالا و نحوه انتقال کالا به چه صورت است
4- چرا باید جهت ترخیص کالا فرودگاه امام خمینی را انتخاب کرد
5- انواع کالای قابل ترخیص از گمرک فرودگاه امام خمینی
6- عودت و مرجوع کردن کالا از گمرک فرودگاه امام خمینی

موقعیت مکانی گمرک فرودگاه امام خمینی

در گذشته فرودگاه مهرآباد از حجم زیادی از پروازها و همچنین ورود کالاها به صورت هوائی را به عهده داشت که با احداث فرودگاه امام خمینی، کمک شایانی در خصوص پروازهای خارجی و حمل بار هوائی را به عهده گرفت. فرودگاه امام خمینی (ره)، زیر نظر فرودگاه های شرکت بوده و کلیه پروازهای خارجی در آن ورود و خروج دارند که تخمین زده می شود که حدود 40 نام معتبر ایرلاین ها با بیش از 800 پرواز در هفته به فرودگاه های بین المللی دیگر، درحال انجام پرواز می باشد.

از نظر موقعیت، فرودگاه امام خمینی حدود 25 کیلومتری تهران که از طریق جاده قم - تهران و یا بزرگراه تهران - ساوه قابل دسترس می باشد. لذا نزدیکی به تهران یکی از مزایای این گمرک می باشد که این مهم باعث می گردد دسترسی به گمرک فرودگاه امام خمینی آسان باشد. همانطوریکه می دانید بعضی از افراد معمولا به علت تشابه اسمی بین فرودگاه امام خمینی و گمرک بندر امام خمینی دچار اشتباه می شوند. لذا هدف ما ارائه توضیحات درخصوص گمرک بین المللی فرودگاه امام خمینی می باشد.
گمرک فرودگاه امام خمینی یکی از بزرگترین گمرکات هوایی جهان می باشد که باعث شده که درخصوص ورود کالا و حمل و نقل مسافر دارای اهمیت گردد.

 

ترخیص کالا از فرودگاه امام 

حوزه های ترخیص کالا از فرودگاه امام 

گمرک فرودگاه امام خمینی شامل حوزه مسافری و امانات پستی وارداتی و ورود و خروج کالا می باشد. معمولا در گمرک فرودگاه امام خمینی در امر جابجایی مسافر و ترانزیت کالا و ورود موقت کالا و همچنین ورود قطعی کالا و صادرات کالا و همچنین ترخیص دارو از گمرک فرودگاه امام خمینی صورت می پذیرد.

ترمینال مسافربری با ظرفیت 6 میلیون مسافر و تقریبا 130 تن بار در سال را در بر دارد و ترمینال 2 بنام سلام و ترمینال 3 بنام ایرانشهر که در حال مطالعات قرار گرفته است، که جهت رفاه حال مسافران خط مترو توسط شهرداری تهران در حال احداث می باشد و این امر موجب می گردد که در زمان و هزینه صرفه جویی گردد.

با توجه به امکانات فوق و شرایط بوجود آمده، گمرک جمهوری اسلامی ایران توانست با راه اندازی و استقرار کردن، گمرک و با امکانات خاص شرایط را فراهم نماید که کالاهایی که نیاز ضروری داشته، ازقبیل: دارو و مواداولیه نمونه جهت کارخانجات تولیدی و در صورت نیاز به فوریت کالا، شرایط ترخیص کالا از گمرک امام را فراهم نماید. گمرک فرودگاه امام خمینی توانسته شرایط ترخیص جهت کلیه نیازهای شرکت های تولیدی و آزمایشگاهی، داروئی و نمونه های ارسالی به صورت شبانه روزی به خدمت گیرندگان ارائه نماید. دارای چند حوزه می باشد:

1. حوزه تجاری

2.حوزه امانات پستی

3. حوزه مسافری

معمولا در فرودگاه امام خمینی فرآیند ترخیص به سرعت صورت می پذیرد لذا سرعت ترخیص کالا از گمرک امام باعث شده که تجار جهت ورود کالا این گمرک را انتخاب کنند که این امر باعث شده که تشریفات گمرکی از فرودگاه امام خمینی با کمی پیچیدگی انجام شود ولی این گمرک محبوب آن دسته از بازرگانان و تجاری می باشد که کالاهای ضروری و حساس را وارد می نمایند.

در حوزه تجاری، کالاهایی به صورت ورود موقت، مرجوعی، ترانزیت داخلی و خارجی و صادرات موقت و صادرات قطعی صورت میپذیرد. در حال حاضر 600 اظهار نامه به صورت رویه های متفاوت تنظیم می گردد که این امر، آمار بالایی در جابجایی کالا می باشد. 

بیشتر بخوانید: ترخیص کالا از گمرک شهریار

چگونگی انتقال کالا از گمرک فرودگاه امام خمینی

جهت انتقال کالا از گمرک فرودگاه و پروسه ترخیص، در مرحله اول پس از ورود کالا به گمرک فرودگاه امام خمینی، توسط نمایندگان خط های هوایی تحویل گرفته می شود سپس به انبار مربوطه جهت تحویل و دریافت قبض انبار انجام می شود. لذا پس از دریافت قبض انبار و تحویل آن به صاحب کالا فرآیند ترخیص کالا از فرودگاه امام آماده انجام می باشد.
ترخیص کالا از گمرک فرودگاه امام خمینی شامل هرگونه کالایی که منع قانونی نداشته و معمولا دارای حساسیت بالا و حجم و وزن کم می باشد. معمولا با توجه به حساسیت کالا و ضروری بودن کالا زمانی که کالا از طریق مرز هوایی و از طریق ایرلاین های مختلف وارد مرز ایران می گردد در گمرک فرودگاه امام خمینی تخلیه و سپس به انبار مسقف و تا مرحله قانونی گمرک صورت پذیرد و پس از انجام فرایند ترخیص در پروسه زمانی یک روزه و پرداخت های قانونی ، تحویل مشتری می گردد.

 

علت انتخاب گمرک فرودگاه امام خمینی

اصولا ترخیص کالا از فرودگاه امام خمینی با سرعت بالا و در یک پروسه زمانی 2 تا 3 روزه صورت می پذیرد. گمرک فرودگاه امام خمینی دارای انبارهای مسقف و دارای سردخانه می باشد. که این امر باعث می گردد که ترخیص کالاهای حساس مثل دارو از این گمرک دارای اهمیت گردد. گمرک فرودگاه امام خمینی بصورت یکسره و حتی شبانه هم اقدام به ترخیص کالا بخصوص داروهای حساس می نمایند. لذا داشتن مدارک مثبته و ارائه آن ها به یک شرکت ترخیص کالا که دارای تجربه کافی باشد باعث می گردد که کالا در سریعترین زمان ممکن ترخیص گردد.

 

صادرات و واردات از گمرک امام

چه کالاهایی از فرودگاه امام خمینی ترخیص می شوند

اصولا کالاها شامل سه دسته می باشند:

  • کالاهای مجاز: کالاهایی که برای ورود هیچ منع قانونی ندارند.
  • کالاهای مشروط: کالاهایی که برای ورود با رعایت کردن قوانین و گرفتن مجوز امکان ورود خواهد داشت.
  • کالاهای ممنوع: کالاهایی هستند که ورود آنها طبق شرع ممنوع اعلام شده است.

معمولا برای ورود کالا جهت ترخیص می بایست قبض انبار و گواهی مبدا و پکینگ لیست و فاکتور داشته باشیم.

 

مرجوع کردن کالا از گمرک فرودگاه امام خمینی

معمولا بعضی از مواقع پیش می آید که کالا مدت زمانی در گمرک می ماند که این امر باعث می گردد کالا متروکه شده و پس از ابلاغ به صاحب کالا به فروش می رسد و یا بعضی کالاها بنا به نظر استاندارد قابل ورود نمی باشد. لذا شرکت ترخیصکار به این امر واقف می باشد که کالا در اسرع وقت ترخیص شود. شرکت پارسا ترخیص سپهر که حق العملکار رسمی گمرک می باشد با کسب تجربه در کنار مشتریان عزیز به امر ترخیص کالا می پردازد. ما با تجربیات اخذ شده در حوزه ترخیص دارو و تجربیات فراوانی که کسب کرده ایم می توانیم در اسرع وقت و در کمترین زمان نسبت به ترخیص کالا بپردازیم.

ترخیص کالا از فرودگاه امام

سوال های مهم درخصوص ترخیص کالا از گمرک فرودگاه امام خمینی:

  • چه مدارکی برای ترخیص کالا از فرودگاه امام خمینی مورد نیاز است؟ 
  • گمرک فرودگاه امام خمینی شامل چند حوزه می باشد؟
  • مراحل ترخیص کالا از گمرک فرودگاه امام خمینی چگونه می باشد؟

 شرکت ترخیص کالای احدی این افتخار را دارد که در کنار مجموعه شما آخرین اطلاعات گمرکی در خصوص، تعرفه، ارزش، نحوه ورود کالا، به صرفه ترین مسیر نحوه انتخاب ایرلاین، با کمترین هزینه ممکنه و بالاترین سرعت نسبت به ارائه مشاوره و تحویل کالا اقدامات لازم را انجام دهد.

بازرگانی احدی توانسته با حضور مداوم و مرتب در پیگیری کالا از زمان ورود تا زمان خروج درکنار صاحبان کالا قرار گیرد تا بتواند با توجه به مسائل اقتصادی با کمترین هزینه و با حداقل زمان لازم نسبت به ترخیص کالا اقدام نماید که این امر باعث گردیده مشتریان شرکت پارسا ترخیص سپهر عامل معرف ما به دیگر همکاران صنایع باشند.

پرسنل و مشاورین ما آمادگی خود را در خصوص هرگونه اطلاعات در خصوص قوانین گمرکی اعلام داشته و باعث مسرت و خوشحالی ما خواهد بودکه با تماس شما با اطلاعاتی که اعلام می دارید، پس از تجزیه و تحلیل نسبت به ارائه مشاوره جهت ترخیص کالا اقدام نمایند.

جهت دریافت آخرین اطلاعات و اخبار گمرکی به کانال تلگرام ترخیص کالا احدی مراجعه نمایید.

امتیاز دهید :

پرسش و پاسخ

question

مهدی نیک گهر

۱۳۹۹/۱۲/۰۲

آیا شرکت شما ترخیص پول هم انجام می دهد؟

question

مدیر سایت

متاسفانه بازرگانی احدی ترخیص پول و ارز انجام نمی دهد.

question

احمد

۱۳۹۸/۰۴/۲۵

آیا می توان مرکب خال کوبی به وزن ۶۳ کیلو در ظرف های ۲۰ میلی لیتر به تعداد ۱۹۸۴ عدد در کارتن به ابعاد طول ۱/۱۰ عرض ۱/۱۰ ارتفاع ۰/۳۳ به ارزش ۸ هزار لیر ترک را از گمرک فردگاه امام ترخیص کرد؟

question

مدیر سایت

در صورت داشتن کارت بازرگانی و انجام ثبت سفارش و مراحل بانکی می توانید اصل اسناد را به شرکت ترخیص کار تحویل داده تا کالای شما ترخیص شود.

question

محمد

۱۳۹۸/۰۴/۲۵

برای  ترخیص پروانه پمپ آب دست دوم از سوریه چه مدارکی لازم است و آیا مثل دیگر موارد وارداتی باید تمام مراحل ترخیص انجام شود ؟

 

question

مدیر سایت

برای ترخیص باید کارت بازرگانی داشته باشید سپس سفارش خود را ثبت  کنید و در ادامه باید دیگر مراحل  جهت واردات را انجام دهید.

question

حسین پورصاحب

۱۳۹۸/۰۳/۱۵

آیا می توان تابلو بر با ارزش 2500 دلار از اسپانیا وارد کرد؟ و شرکت صادرکننده شماره واردات می خواهد؟

 

question

مدیر سایت

واردات چارچوب قانونی دارد که باید در آن چارچوب رفتار کرد تا مشکلی پیش نیاید. همچنین برای واردات باید کارت بازرگانی داشته باشید و سپس ثبت سفارش را حتما انجام دهید.

question

محمد وهیب

۱۳۹۶/۰۴/۰۱

تعرفه و هزینه ترخیص پودر شکلات ‌چقدر است؟ آیا مدارک خاصی برای ترخیص نیاز داره؟ 

question

مدیر سایت

سلام - بله مجوز ورود و مجوز ترخیص از بهداشت لازم داریم - برای اطلاع از تعرفه و هزینه ها با شماره 88229034 خانم اردکانی لطفاً تماس بگیرید.

question

کاظم شجاعی

۱۳۹۶/۰۲/۳۱

هزینه حمل و ترخیص 10 عدد دوچرخه دست دوم از انگلستان چقدر می باشد؟ 

question

مدیر سایت

اجازه واردات کالای دست دوم به کشور وجود ندارد.. برای دوچرخه نو از انگلستان هم باید اطلاعات در مورد ارزش کالا - تعداد دقیق و وزن بار را به آدرس ایمیل info@tarkhis.org  ارسال و با خانم اردکانی تماس حاصل فرمایید.

نام و نام خانوادگی را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید یا ایمیل صحیح نیست
متن را وارد کنید

شرکت ترخیص کالا

fast call