ترخیص کالا از گمرک بندرعباس

بندر عباس با توجه به موقعیت منطقه ای که دارد بالاترین ترانزیت کالا از طریق این گمرک و گمرک شهید باهنر انجام می پذیرد و ترخیص کالا از بندرعباس مهم ترین منطقه گمرکی کشور به حساب می آید. گمرک شهید رجائی و گمرک شهید باهنر یکی از مهم ترین بنادر و مبادی ورودی به کشور بوده و بدلیل نزدیکی و مقرون به صرفه بودن هزینه حمل و نزدیکی به سایر بنادر جهان جهت ترخیص کالا مقرون به صرفه می باشد.

بندرعباس یکی از شهرهای بندری ایران است. از گذشته تا به حال صادرات و واردات از راه دریا یکی از راه‌های مهم تجاری در جهان بوده و این شهر نیز از بندرهای مهم تجاری ایران است؛ ترخیص کالا از بندرعباس توسط دو گمرک شهر انجام می‌ شود.  سالیانه کشتی‌ های تجاری و بازرگانی بسیاری از کشورهای مختلف جهان به این شهر آمده و جهت ترخیص کالا از بندرعباس کالای خود را در گمرک‌ های این شهر ترخیص می‌ کنند. بندرعباس دارای دو گمرک مهم است. دو گمرک شهید رجایی و گمرک شهید باهنر. همه بازرگانانی که این بندر را برای ترخیص انتخاب می‌ کنند باید به یکی از این دو گمرک مراجعه کنند. در مبحث ترخیص اگر مشاوران خوبی برای این کار نداشته باشید کاری طاقت‌ فرسا و زمان‌ بر است. شرکت ما این افتخار را دارد که پیوسته در این سال‌ ها در کنار بازرگانان و واحدهای تجاری بوده و بهترین مشاوره‌ ها را برای ترخیص در کوتاه‌ ترین زمان را به مشتریان خویش ارائه کرده است. در ادامه قصد داریم به نکاتی برای ترخیص کالا از بندرعباس اشاره کنیم.

ترخیص و مراحل آن

به‌ طور ساده می‌ شود این‌ گونه توضیح داد که وقتی بازرگانی قصد دارد کالایی را از کشوری دیگر به داخل کشور وارد کند ابتدا باید کالای خود را به گمرک تحویل دهد و سپس یک سری مراحل را در گمرک‌ پشت سر بگذارد تا اجازه ورود کالا به کشور را پیدا کند. به طی کردن این مراحل ترخیص گفته می‌ شود. برای ترخیص کالا از بندرعباس نیز مانند دیگر گمرک‌ های کشور باید مراحلی را طی کنید. مراحلی مثل پرداخت مالیات، پرداخت سود بازرگانی، پرداخت حقوق گمرکی، گرفتن مجوز وزارت ارشاد، اداره استاندارد و اداره مبارزه با مواد مخدر و ... که البته بسته به کالای وارد شده نحوه گرفتن این مجوزها و نوع این مجوزها می‌ تواند متفاوت باشد.

 

ترخیص کالا از گمرک بندرعباس

 

مراحل ترخیص کالا از بندرعباس

همان‌ طور که گفته شد برای اینکه یک کالا را به کشور وارد کنید باید در ابتدا آن را به یکی از گمرک‌ های کشور تحویل دهید؛ و پس از طی کردن مراحل آزادسازی کالا آن را به کشور وارد کنید. در ادامه مراحلی که برای ترخیص کالا از بندرعباس باید طی کنید را به‌ صورت فهرست‌ وار بیان کرده‌ایم. برای طی کردن این مراحل بازرگانان می‌ توانند خود به‌ صورت مستقل عمل کنند؛ و یا اینکه از شرکت‌ های مشاوره دهنده و ترخیصکارها کمک بگیرند. مراحل ترخیص کالا از گمرک بندرعباس عبارتند از:

  • تنظیم اظهارنامه اطلاعاتی کالا
  • تحویل اسناد مربوطه به گمرک، از قبیل گواهینامه بهداشتی و بارنامه کالا
  • انطباق دادن اسناد دریافت شده
  • انطباق دادن جزئیات اطلاعات ارائه شده با محصول
  • صادر کردن پروانه ترخیص
  • ترخیص کالا و کنترل پایانی

یکی دیگر از مزیت های گمرک بندر عباس، نزدیک بودن به جزیره زیبای قشم بوده که در فاصله 25 کیلومتری قرار گرفته است. گمرک بندر عباس بیش از 60 درصد از تجارت بین الملل را در خصوص صادرات و واردات داراست. گمرک بندر عباس در فاصله 24 کیلومتری شهر بندرعباس قرار گرفته است. گمرک شهید رجائی بندر عباس از موقعیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است. گمرک بندرعباس با بیش از 85 گمرک بین المللی در حال ارتباط می باشد. از اهمیت گمرک شهید رجائی، دارا بودن جرثقیل های دروازه ای جهت سرعت بخشیدن به تخلیه و بارگیری با توجه به شدت پهلو گرفتن کشتی رانی های بزرگ دنیا از اهمیت خاصی برخوردار است. گمرک شهید رجائی با داشتن محوطه های مسقف و بسته، این امکان را به تجار و بازرگانان می دهد که کالاهای کانتینری و انباری را در شرایط ایده آل تحویل نمایند.

در رتبه بندی که در کشور انجام پذیرفته گمرک شهید رجایی رتبه اول را در خصوص ارزش وارداتی داشته و در رتبه های بعدی به ترتیب گمرک بندر امام خمینی و ترخیص کالا از گمرک شهریار و ترخیص کالا از فرودگاه امام را دارا می باشد.

شرکت ترخیص کالا احدی با بیش از 12 سال تجربه کاری و دارا بودن پروانه حق العمل کاری (کارگزار رسمی گمرک) و تجربیات بدست آمده در این سالیان در گمرکات کشور بخصوص گمرک شهید رجائی بندرعباس می تواند اطلاعات تخصصی خود را در اختیارشما عزیزان قراردهد.

بازرگانی احدی و پرسنل پارسا ترخیص آماده ارائه مشاوره در خصوص ارزش کالا و تعرفه کالا  جهت آزادسازی کالا که از اهمیت خاصی برخوردار بوده را دارد و با کسب تجربه از گمرکات کشور بخصوص گمرک شهید رجائی بندعباس این توانایی را دارد در کنار شرکت های تولیدی، بازرگانی، پتروشیمی، نفت و گاز، لوازم خانگی، چاپ و بسته بندی، فویل آلومینیوم،فیلم پلی استر، پلی اورتان زرین و دیگر کالا ها راهنمایی مهم را در خصوص ترخیص کالا ارائه دهید تا بتوانید جهت هرگونه تصمیم گیری و استخراج قیمت تمام شده اقدام نمایند.

این شرکت با توجه به داشتن پروانه حق العمل کاری گمرک آماده ارائه هرگونه مشاوره به تجار محترم بوده که تخصص و تجربه شرکت پارسا ترخیص در زمینه ترخیص کالا منجر به این گردیده که تجار و بازرگانان هزینه  کمتری پرداخت نمایند. شعار بازرگانی احدی بر اساس اعتماد سازی سرعت و دقت می باشد که مارا برآن داشت تا از پرسنل حرفه ای جهت ترخیص استفاده نمائیم. از آنجاییکه حداکثر سازی سود شرکت های تولیدی و تجار و بازرگان سرلوحه این شرکت بوده باعث می گردد که اطلاعات به روز را در اختیار تجار قرار دهیم.

 

ترخیص کالا از گمرک رجایی

 

خدماتی که از گمرک  بندر عباس قابل ارائه می باشد:

  • ترانزیت کالا
  • ارائه انواع مجوز استاندارد و غیره جهت سرعت بخشیدن به انجام امور گمرکی
  • بارگیری و خروج سریع کالا
  • تخلیه و بارگیری با توجه جرثقیل های دروازه ای
  • نصب ایکس ری جهت ایمنی ورود کالا
  • انبارهای مسقف و محوطه های باز کانتینری
  • حمل و نقل کالا به نقاط مختلف کشور
  • بهره گیری از تجهیزات به روز پیشرفته دنیا
  • ورود انواع کالاها جهت ترخیص کالا

 بیشتر بخوانید: ترخیص از گمرک بوشهر

بندرعباس چه گمرک هایی دارد؟

شهر بندرعباس به خاطر موقعیت جغرافیایی خاص خود، نزدیکی به کشورهای همسایه خلیج‌فارس، نزدیکی به مناطق آزاد تجاری قشم و کیش و دسترسی به آب‌ های آزاد جهان از طریق دریای عمان در گذشته‌ های دور یکی از بنادر تجاری مهم ایران بوده است. امروز نیز این بندر با داشتن دو گمرک مهم سهم ویژه‌ای در صادرات و واردات غیرنفتی کشور دارد. و بازرگانان بسیاری برای سهولت کار خود ترخیص کالا از بندرعباس را نسبت به دیگر گمرک‌ های کشور ترجیح می‌ دهند. در ادامه به معرفی این دو گمرک پرداخته‌ایم.

 

شرکت ترخیص کالا

 

- گمرک شهید رجایی

گمرک شهید رجایی مهم‌ ترین گمرک ایران است. سهم این گمرک از ترخیص کالا از بندرعباس  در حدود 50 درصد است. فاصله گمرک شهید رجایی تا شهر بندرعباس در حدود بیست و سه کیلومتر بوده و به خاطر حجم بالای صادرات و واردات دارای جایگاهی ویژه در زمینه تجارت جهانی نیز هست؛ تا قبل از سال 1385 این گمرک با هشتاد گمرک بین‌المللی کار می‌کرد. این گمرک دارای جرثقیل‌ های بسیار بزرگی است که امکان تخلیه و یا بارگیری هر نوع کشتی تجاری را به وجود آورده است. این گمرک سابقه بارگیری 30 کشتی بین‌المللی بزرگ را با خود به همراه دارد؛ و از این حیث در بین گمرک‌های کشور نقشی ویژه دارد. به همین دلیل اگر به دنبال ترخیص کالا از بندرعباس هستید می‌ توانید به این گمرک مراجعه کنید. گمرک شهید رجایی از لحاظ وزن کالاهای دریافتی هم پس از گمرک امام خمینی در مقام دوم قرار دارد.

گمرک شهید رجایی با داشتن وسعتی معادل 2400 هکتار بزرگترین بندر تجاری ایران به‌ حساب می‌ آید و نقش عمده‌ای در ترخیص کالا از بندرعباس دارد. بزرگ‌ترین دریچه رو به صادرات و واردات به ایران است. بندر شهید رجایی در سال 1376 به‌عنوان منطقه ویژه اقتصادی در هیئت دولت ثبت شده و همین عامل باعث شد تا نگاه‌ها به این بندر تغییر کرده و امروز شاهد این هستیم که دستگاه‌های بارگیری پیشرفته‌ای در این بندر احداث شده تا جایی که بندر شهید رجایی را در رتبه اول جذب سرمایه در بین همه بنادر کشور قرار داده است.

دارا بودن تجهیزات پیشرفته برای ترخیص کالا از بندرعباس باعث شده تا این اسکله ترانزیتی غول‌پیکر توانایی میزبانی از انواع کشتی‌های دریایی و قاره‌پیما را دارا باشد. طبق آمار و ارقام موجود در بهار 1394 حدود 2 میلیون تن ترخیص کالا از بندرعباس در این گمرک انجام شده که سهمی بیست و پنج درصدی از حجم کل کالاهای واردشده به کشور است. این میزان واردات معادل بیش از 3 میلیارد دلار واردات کالا است؛ که در حدود سی و پنج درصد از کالاهای وارداتی به کشور بوده است. با در نظر گرفتن این آمارها به اهمیت این گمرک می‌توان پی برد. به همین خاطر شرکت بازرگانی ما سعی داشته تا جهت ارائه خدمات و کمک به ترخیص کالا از بندرعباس در این بندر همواره حضوری فعال داشته باشد.

 - گمرک شهید باهنر

بندر شهید باهنر از بندرهای قدیمی شهر است. پیش از انقلاب این بندر را به اسم بندر سورو می‌ شناختند؛ که پس از انقلاب اسم آن به بندر شهید باهنر تغییر نام پیدا کرد. ساخت این بندر در سال 1334 توسط حکومت وقت تصویب شد و در سال 1346 کار احداث آن آغاز گردید. در گذشته نیز از این بندر برای ترخیص کالا از بندرعباس استفاده می‌ شد. بندر شهید باهنر به این خاطر که در پناه جزیره قشم قرار گرفته از تأثیر امواج بلند دریایی دور است. همچنین موقعیت ممتاز آن و نزدیکی به مناطق آزاد تجاری کیش و قشم و دسترسی به آب‌های بین‌المللی باعث شده تا این بندر در بین تاجران و واردکنندگان از اهمیتی خاصی برخوردار باشد، و بازررگانان زیادی این گمرک را برای ترخیص کالا از بندرعباس انتخاب کنند. گمرک شهید باهنر در بخش صادرات کالاهای غیرنفتی بسیار فعال بوده و از این نظر سومین گمرک صادراتی کشور به‌حساب می‌ آید.

 گمرک شهید باهنر یکی از قدیمی‌ ترین گمرک‌ های ایران است که به خاطر موقعیت جغرافیایی مناسب در گذشته نیز بازرگانان خارجی بسیاری از طریق آن با ایران مبادلات تجاری انجام می‌ داده‌اند. این گمرک با تهران در حدود هزار و پانصد کیلومتر فاصله داشته و از دوازده اسکله بهره می‌ برد. در سال 1394 سهم این گمرک در ترخیص کالا از بندرعباس در حدود بیست و چهار میلیون تن بوده که ارزشی معادل صد و یازده میلیون دلار دارد. این آمار و ارقام نشان‌دهنده اهمیت گمرک شهید باهنر است و این گمرک را به سومین بندر ایران در زمینه صادرات و واردات کالاهای غیرنفتی تبدیل کرده است. شرکت بازرگانی ما در گمرک شهید باهنر نیز به‌ صورت بیست و چهار ساعته آماده خدمت‌ رسانی به بازرگانان و تاجران است.

 

ترخیص کالا از گمرک باهنر

اهمیت سرعت در ترخیص کالا از بندرعباس

با توجه به فرآیندی که باید برای خروج کالا از گمرک طی کرد به نظر می‌ رسد این فرآیند کمی زمان‌ بر باشد. ولی طولانی شدن زمان ترخیص کالا می‌ تواند ضرر و زیان‌ های زیادی را برای واردکننده در بر داشته باشد. به‌ عنوان مثال اگر کالای وارداتی خوراکی باشد لازم است تا زمان ترخیص کالا از بندرعباس در کمترین زمانی که امکان آن وجود دارد صورت بگیرد؛ زیرا بندرعباس شهری گرم و مرطوب است؛ و این موضوع می‌ تواند خسارت‌ های زیادی را به بازرگانان وارد کند. به این موضوع هزینه‌ های انبار کردن کالا و هزینه‌ های نگهداری کالا را نیز اضافه کنید. به همین خاطر است که ترخیص باید در زمانی کم و به‌ سرعت انجام گیرد؛ که این امر مگر با داشتن مشاورین خبره انجام‌ پذیر نیست. داشتن یک مشاور خوب در این‌ گونه موارد می‌ تواند کمک‌ کننده باشد و عمل ترخیص کالا را سرعت ببخشد. شرکت خدمات بازرگانی ما این افتخار را دارد تا در خدمت تاجران و بازرگانان بوده و با معرفی مشاورینی خبره به آن‌ها در امر ترخیص کالا از بندرعباس و گمرک‌ های این شهر کمک کند.

 به چه شخصی ترخیصکار می گویند؟

ترخیص‌ کار گمرک در واقع نماینده واردکننده کالا در گمرک است؛ و حکم وکیل واردکننده را دارد. گمرک یک نهاد دولتی است که وظیفه آن اخذ مالیات و عوارض واردات و صادرات کالا و همچنین نظارت بر روند صادرات و واردات کشور است؛ و به همین منظور برای اینکه کالایی وارد کشور شود قوانین و مقرراتی تعیین شده که باید برای ترخیص این روند طی شود. به عنوان مثال یک ترخیصکار بندر شهید رجایی این وظیفه را دارد تا به نمایندگی از صاحب کالا فرآیند ترخیص کالا از بندرعباس را طی کرده و در کوتاه‌ ترین زمان ممکن کالا را از این گمرک ترخیص کند.

داشتن یک ترخیص‌ کار خبره از موارد ضروری برای بازرگانان و تاجران است. یک ترخیصکار گمرک در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای آموزش‌های لازم را دیده و با قوانین و چالش‌ های کار در گمرک‌ ها آشنایی پیدا می‌ کند؛ و در نهایت و پس از گذراندن دوره‌ های تئوری و عملی از وزارت کار مجوز کار در گمرک‌ها را دریافت می‌ کند از جمله مهارت‌ هایی که یک ترخیص‌ کار گمرک در بندرعباس لازم است آن را دارا باشد آشنایی با مفاهیم گمرکی، دانستن قوانین، فرآیندهای ترخیص کالا از بندرعباس، آشنایی با اسناد و سامانه ترخیص کالا از بندرعباس، آشنایی با اصول انبارداری کالا و نگهداری آن‌ها، آشنایی با فرآیندهای طرح دعاوی گمرکی در بندرعباس و نحوه پیروز شدن در آنها و آشنایی با تعرفه‌ ها و ارزش کالاها در گمرک‌های بندرعباس از جمله این مهارت‌هاست. 

بازرگانی احدی با استقرار پرسنل بومی، شرایط، سرعت، دقت و دسترسی را برای صاحبان صنایع فراهم نموده تا بتوانیم در کنار هم به چرخه اقتصادی در خصوص ترخیص کالا و صادرات کالا که از اهمیت خاصی برخوردار است کمک نماییم.

 

 آدرس دفتر بندرعباس: بلوار شهدای محراب، مجتمع تجاری سحر

شماره تماس: 09912705689

 

آدرس دفتر تهران: خیابان شهید گمنام، خیابان جهان آراء، بین خیابان 16 و 18، پلاک  33 ، طبقه 4 ، واحد20

  تلفن : 88357499 - 021

  تلفن : 88357513- 021

  تلفن : 88229034- 021

  فکس : 88229034- 021

   ایمیل : info@tarkhis.org

جهت دریافت آخرین اطلاعات و اخبار گمرکی به کانال تلگرام ترخیص کالا احدی مراجعه نمایید.

امتیاز دهید :

پرسش و پاسخ

question

رحمان زازعی

۱۳۹۶/۰۳/۱۱

آیا شرکت شما می تواند سه دستگاه بیل مکانیکی کوماتسو پی سی 300 مدل 2008 را از گمرک بندرعباس ترخیص کند؟

question

مدیر سایت

بله شرکت ما کالای شما را از گمرک بندرعباس انجام می دهد. لطفاً با خانم اردکانی جهت انجام کار ترخیص هماهنگ فرمایید .88229034

question

محمد هادى جعفرى

۱۳۹۶/۰۳/۰۳

برای ترخیص از گمرک بندرعباس، چند درصداز قیمت کالا باید پرداخت شود و چه مدت زمانى سپرى نیاز است؟

question

مدیر سایت

لطفاً اطلاعات کامل رو در مورد کالا به آدرس ایمیل info@tarkhis.org  ارسال و با خانم اردکانی 88229034 هماهنگ فرمایید

question

رضا جمالی

۱۳۹۶/۰۱/۲۴

آیا می توان یک عدد پالت به ابعاد 0.4 متر مکعب و وزن 330 حاوی 450 عدد بلبرینگ چرخ خودرو سواری وارد کرد؟

 

question

مدیر سایت

سلام - لطفاً پروفرما و اطلاعات دقیق را به آدرس ایمیل INFO@TARKHIS.ORG ارسال فرمایید تا در اسرع وقت به شما پاسخ داده شود.

 

نام و نام خانوادگی را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید یا ایمیل صحیح نیست
متن را وارد کنید

شرکت ترخیص کالا

fast call