بهترین شرکت ترخیص کالا

ترخیص کالا شامل واردات و صادرات از کلیه گمرکات کشور می باشد لذا ترخیص کالا از گمرکات، کاری بسیار پیچیده و حساس بوده که معمولا جهت واردات کالا سعی میگردد از شرکت های ترخیص جهت این فرآیند استفاده کرد. در ابتدا شرکت هایی که تصمیم به واردات کالا می گیرند پس از طی نمودن روند خرید کالا سعی می کنند با شرکت های ترخیص کالا وارد قرارداد شده که این انتخاب می تواند از طریق پر سو جو وانتخاب از سایت و یا معرفی صورت پذیرد، و پس از انتخاب با یک یا دو شرکت نسبت به اخذ استعلام هزینه ترخیص، اقدام نمایند. لذا وارد کننده کالا درمورد حداقل نمودن هزینه ها سعی میکند از طریق چندین شرکت اعلام کارمزد ترخیص دریافت نماید، که این امر باعث میگردد که صاحبین کالا دچار مشکل در انتخاب گردند و گاها سوال پیش می آید که دلیل متفاوت بودن هزینه کارمزد ترخیص چیست. لذا سعی داریم از طریق این مقاله به شما کمک نماییم که بهترین انتخاب را داشته باشید.


حق العمل کار رسمی گمرک کیست؟

حق العمل کار رسمی گمرک شخص یا شرکتی می باشد که دارای پروانه کارگزار گمرکی بوده، از این رو افرادی دارای این پروانه می باشند که تابعیت جمهوری اسلامی را دارا باشند و سطح تحصیلاتشان نیز حداقل کاردانی باشد و واجد شرایط گمرک ایران پس از قبولی در آزمون مربوطه باشند.
لذا شرکت ما سعی دارد تا این مسئولیت را به عهده شرکت ترخیص کالا قرار داده که کارگزار رسمی باشد و البته افرادی هستند که بدون داشتن این پروانه اقدام به ورود کالا می نمایند، ولی مسئولیت هر گونه عملکرد شخص اظهار کننده به عهده مستقیم صاحب کالا می باشد. لذا شرکت ها ترجیح می دهند تا با کارگزار رسمی گمرک که شرکت ترخیص کالای خود را به ثبت رسانده است، فرآیند ترخیص را انجام دهند.
پس یکی از معیارهای انتخاب شرکت خوب جهت ترخیص کالا و یا بهترین شرکت ترخیص کالا، دارا بودن کارت کارگزاری گمرک می باشد.

پس می توان نتیجه گرفت معمولا افراد عادی که کمی تجربه ترخیص کالا از گمرک را دارند و فاقد کارت حق العمل کار رسمی گمرک می باشند می توانند قیمت کارمزد ترخیص پایین تری اعلام نمایند، که به نظر انتخاب این شرکت صحیح نمی باشد.

 

کارت بازرگانی چیست؟

داشتن کارت بازرگانی برای کلیه صاحبین کالا که جهت واردات کالا اقدام می نمایند بسیار ضروری است و اگر کارت بازرگانی نداشته باشند امکان ورود کالا را نخواهند داشت و در برخی موارد که کالا دارای ارزشی معادل 40 دلار و یا نهایتا 50 دلار باشد، نیاز به داشتن کارت بازرگانی نیست.
بعضی از افراد سعی دارند تا کارت بازرگانی دیگران را مورد استفاده قرار دهند، که این کارت ها به نام کارت بازرگانی یک بار مصرف معروف می باشند. که این بازرگانی اصولا با این امر مخالف بوده چرا که صاحب کالا را دچار سردرگمی در خصوص کلیه حقوق و عوارض گمرکی می نماید، که اصلا پیشنهاد نمی گردد. اگر کالایی به نام کارت یک بار مصرف وارد گردد و بنا به هر دلیلی کارت دچار مشکل گردد، شرکت ها مسئولیت آن را به عهده نمی گیرند، پس می توان گفت که اگر با شرکت های ترخیص در این مورد مشورت نمایید شما را در خصوص کلیه فرآیند کارت های یک بار مصرف قرار می دهند و کلیه عواقب آن را حضورتان اعلام می کنند. پس بهترین شرکت ترخیص، شرکتی است که می تواند در این خصوص ارائه طریق نماید و وارد کنندگان را آگاه نماید.
پس از دریافت کارت بازرگانی نیاز است که وارد کننده نسبت به ثبت سفارش کالا اقدام نماید. لذا وارد کننده قبل از ورود کالا می بایست با ارائه کلیه مدارک که اصلی ترین آن فاکتور می باشد، به همراه کلیه مجوزهای آن کالا را ثبت سفارش نمایید. دریافت ثبت سفارش کاری بسیار پیچیده و زمان بر و هزینه بر می باشد، ولی طبق هماهنگی با شرکت های ترخیص کالا و دریافت مشاوره در خصوص ثبت سفارش کالا میتوانید مسیر را کوتاه و هزینه ها را حداقل نمایید که این امر با دریافت مبلغی توسط شرکت ترخیص کالا صورت می  پذیرد.
لذا بهترین شرکت ترخیص باید بتواند در خصوص ثبت سفارش کالا کمک شایانی به صاحبین کالا نماید.
پس از دریافت ثبت سفارش، حمل و نقل به صورت زمینی و دریایی حائز اهمیت بوده، چرا که کالا در مسیری قرار می گیرد که صاحب کالا کلیه پرداختی ها را انجام داده و منتظر دریافت کالا بوده، لذا در این مورد، شرکت اینجانب که کارگزار رسمی گمرک بوده و می تواند مجوزهای لازم را تهیه نماید بسیار مهم خواهد بود. لذا شرکت ترخیص کالا که هم دارای پروانه بوده و هم نماینده شرکت های حمل و نقل باشد می تواند حداقل ترین مبلغ کارمزد ترخیص را ارائه نماید، پس می توان نتیجه گرفت بهترین شرکت ترخیص، باید ویژگی های فوق را هم داشته باشد.

 

ویژگی های بهترین شرکت ترخیص کالا

فاکتور مهمی که یک شرکت ترخیص کالا باید داشته باشد این است که دارای روابط عمومی و دارای ارتباطات خوب و دارای حسن انجام کار در گمرکات باشد. ترخیص کاری که نتواند ارتباطات خوبی داشته باشد، نمی تواند کارهای یک شرکت را به عهده بگیرد.
لذا داشتن روابط عمومی خوب و داشتن اطلاعات ترخیص و تجربه کار یکی از موارد مهم می باشد.
پس می توان گفت چه شرکتی بهترین شرکت ترخیص کالا می باشد که می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

1-داشتن کارت کارگزاری
2-داشتن کارت بازرگانی معتبر
3-داشتن تجربه کاری در گمرکات کشور
4-دارا بودن تیم مجرب ترخیص
5-داشتن نرم افزار (CRM)
6-آشنایی با فرآیند ترخیص کالا
7-داشتن شرکت ثبت شده
8-ارائه خدمات ترخیص از گمرکات کشور
9-خرید خارجی
10-معرفی شرکت های حمل کالا با بهترین روش
11-معرفی شرکت های بیمه
12-توانایی دریافت کمیسیون ماده یک برای کالاهای مستعمل

لذا شما عزیزان می توانید با استعلام از شرکت ترخیص کالا و پارسا ترخیص و یا مراجعه به سایت INFO@TARKHIS.ORG درخواست کامزد ترخیص خود را ارائه نمایید تا مشاورین ما در اسرع وقت با شما عزیزان تماس حاصل نمایند و یا جواب استلام شما را دراسرع وقت اعلام نمایند.

امتیاز دهید :
نام و نام خانوادگی را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید یا ایمیل صحیح نیست
متن را وارد کنید

شرکت ترخیص کالا

fast call