تعرفه گمرکی چیست ؟

تعرفه یا به عبارت دیگری (TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا می باشد. مالیاتی که دولت هنگام ترخیص کالا دریافت می کند، تعرفه گمرکی یا حقوق گمرکی نامیده می شود.

اهمیت تعرفه گمرکی در ترخیص کالا

تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد. تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک، آمار، حمل و نقل، بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.

تعریف تعرفه

در اصطلاح تعرفه دو معنا در ذهن به وجود می آورد.

1. معنای عام

که به صورت اشتباه در بین تعدادی از صاحبان کالا و ترخیص کاران ترویج پیدا کرده و آن این است که مثلا می گویند تعرفه اتوی برقی چند درصد می باشد که منظور ماخذ حقوق ورودی آن کالا می باشد که در روبروی کتاب تعرفه گمرکی آورده شده است که در پاسخ می گویند 26 درصد.

2. معنای خاص

در این معنا تعرفه گمرکی به عنوان یک ردیف و یا شماره تعرفه کالا که در نمانکلاتور سیستم هماهنگ شده (HS) می باشد که البته کتاب تعرفه مورد استفاده در کشور ایران بر مبنای نمانکلاتور ترجمه شده است و برای هر ردیف کالا یک عددی را به عنوان ماخذ حقوق ورودی ذکر و تعریف گردیده است.

 

 

 

به عنوان مثال: می گویند تعرفه اتوی برقی چیست؟

که در اینجا با ذکر شماره 8 رقمی که مربوط به آن کالا می باشد ،پاسخ داده می شود.به عنوان مثال تعرفه ی اتوی برقی 85164000.

در اینجا ذکر یک نکته حائز اهمیت می باشد: ارقام تعرفه گمرکی از سمت چپ به راست دورقم دو رقم باید خوانده شود. به عنوان مثال تعرفه گمرکی اتوی برقی بشرح زیر خوانده می شود:

هشتادو پنج، شانزده، چهل، دوتا صفر

شرکت ترخیص کالا احدی آماده ارائه مشاوره در خصوص تعرفه کالا که یکی از مهم ترین موارد در ترخیص کالا بیمه شده را دارد.

لذا با تماس با مشاورین بازرگانی احدی خدمات رایگان مشاوره درخواست فرمایید.

امتیاز دهید :

پرسش و پاسخ

question

شهروز زاهد

۱۳۹۸/۰۵/۰۳

چگونه می توان کد تعرفه گمرکی دستگاه سافت استارتر (راه انداز نرم الکتروموتور) گرفت؟

question

مدیر سایت

دریافت کد تعرفه گمرکی نیاز به اطلاعات بیشتری است که شما باید با کارشناسان ما صحبت کنید. لطفا در صورت امکان با شرکت تماس بگیرید یا این مورد یک پروفرما به آدرس ایمیل ارسال نمایید.

نام و نام خانوادگی را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید یا ایمیل صحیح نیست
متن را وارد کنید

شرکت ترخیص کالا

fast call