مراحل ثبت شرکت ترخیص کالا

ترخیص کالا به یک فرآیند در گمرک‌ گفته می شود که توسط صاحب کالا یا ترخیص کار نماینده قانونی صاحب کالا (طبق بند ب ماده ۱ قانون امور گمرکی مصوب سال ۱۳۹۰ مجلس شورای اسلامی) جهت واردات و صادرات کالا صورت می‌ گیرد. کالا با انجام تشریفات گمرکی مربوط از گمرک مورد نظر خارج می گردد. لازم به ذکر است ترخیص کالا شامل تهیه آماده‌ سازی و ثبت اسناد و مدارک به صورت فیزیکی یا الکترونیک و محاسبه هزینه‌ ها شامل مالیات، سود بازرگانی و حقوق گمرکی و دیگر هزینه های جانبی ارائه شده به واردکننده و صادرکننده می‌ باشد.

 

ترخیص کار گمرک به چه کسی است؟

ترخیص کار گمرک به شخصی گفته می شود که مالک کالای وارداتی به طور قانونی به وی وکالت می دهد که تمامی کارهای گمرکی مربوط به کالا مدنظر را انجام دهد. یک ترخیص کار با سابقه نیاز دارد با تمامی بخشنامه ها و قوانین گمرکی آشنا باشد تا بتواند کالا ها را با کمترین هزینه و در اسرع وقت گمرک ترخیص (خارج) کند.

لازم به ذکر است که یک ترخیص کار خبره باید ابتدا در کار خود صادق، امانت دار و وقت شناس باشد تا بتواند امین صاحب کالای وارداتی باشد.


وظایف یک ترخیص کار

همانطور که ذکر شد یک ترخیص کار باید امین و مورد اعتماد باشد.راهنمایی و مشاوره رایگان در رابطه با تعرفه کالا و ارزش کالای وارداتی و صادراتی,اطلاع ا زتمامی بخشنامه ها و قوانین جدید و به روز گمرکات,ارایه کلیه فیش های پرداختی در گمرک و دریافت مجوز در رابطه با واردات و صادرات کالا از نکات مثبت و تاثیر در انتخاب یک ترخیصکار است.


دریافت کارت حق العمل کاری نیازمند چه شرایطی است؟

1- سن فرد درخواست کننده بالای 25 سال باشد.
2- تابعیت ایرانی داشته باشد.
3- فاقد سوء پیشینه (ارائه مدرک از سوی مقامات مربوطه مبنی بر نداشتن سابقه ی قاچاق در گمرک)
4- دارای کارت بازرگانی باشد.
5- در ادارات دولتی سمتی نداشته باشد.
6- در آزمون ورودی گمرک شرکت کرده و قبول شده باشد.
7- سه قطعه عکس ۴*۶ مدیر عامل


دلایل کمک از یک ترخیص کار خبره

یک فرد عادی بی تجربه نمی تواند به آسانی کالایی را از گمرک خارج کند زیرا این امر مستلزم دانش در مورد قوانین و آشنایی با امور گمرکی می باشد.

هرچقدر کالا در انبار گمرک بیشتر بماند درنتیجه سرمایه شما خوابیده و باید هزینه بیشتری صرف ترخیص کالا کنید در ادامه این روند بجای سود بیشتر شامل زیان می شوید. البته شاید با افزایش قیمت فروش کالا صاحب کالا بتواند مقداری از ضرر را جبران کند اما این امر نیز خود دارای مشکل است زیرا نسبت به کالاهای مشابه داری قیمت بیشتری می باشد و این امر باعث می شود تا در بازار، فروش خوبی نداشته باشد.


ثبت شرکت ترخیص کالا

شرکت در زمینه بازرگانی تاسیس شده و امکان فعالیت با تمامی گمرکات ایران را دارند. در سرفصل این شرکت ها امکان ترخیص کالا ذکر شده است.


دریافت پروانه ترخیص کاری

1- ارائه در خواست کتبی به اداره گمرک
2- نداشتن سابقه کیفری و قاچاق کالا
3- فرد متقاضی طی درخواستی کتی تقاضای خود را اعلام کرده و به تایید دفتر اسناد رسمی برساند.
4- شخص چنانچه بخواهد در گمرک فعالیت داشته باشد باید در تقاضا نامه این نکته را ذکر کند، گمرک با توجه به حجم کار و میزان نیاز تمامی گمرکات نسبت به تقسیم افراد اقدام می نمایند.


اکنون نوبت ثبت سند در سامانه گمرکی EPL است. بعد از رسیدن کالا به یکی از گمرکات کشور جهت واردات و یا صادرات نوبت ثبت اطلاعات مورد نیاز گمرک در سامانه گمرکی EPL به آدرس irica.gov.ir است که ترخیص کالا انجام شود.

اسناد مورد نیاز جهت ثبت اطلاعات واردات در سامانه گمرکی شامل:

- قبض انبار

- بارنامه

- ترخیصیه

- گواهی مبدا

- فاکتور

- اعلامیه تامین ارز یا برات (درصورتی که روش پرداخت اعتباراسنادی یا برات باشد)

- پروفورما یا همان پیش فاکتور

- ثبت سفارش

- لیست عدل بندی

- بیمه نامه

- مجوزهای قانونی مانند استاندار و...

امتیاز دهید :
نام و نام خانوادگی را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید یا ایمیل صحیح نیست
متن را وارد کنید

شرکت ترخیص کالا

fast call