اهمیت اخذ گواهی بازرسی در ترخیص کالا

در متن ذیل قصد ارائه مطلب در خصوص گواهی بازرسی را داریم. اخذ گواهی بازرسی یکی دیگر از خدمات بازرگانی احدی می باشد.

واحد اخذ تخصصی استاندارد بازرگانی احدی با بهره مندی از کارشناسان های با تجربه و توانمند آماده ارائه هر گونه خدمات به شرکت های تولیدی، تجار محترم (وارد کننده و صادر کنندگان) می باشد.

  • ارائه مشاوره در خصوص شماره استاندارد انواع کالاها
  • دریافت نشان کالاهای تولید شده در کشور
  • ارائه مشاوره قبل از انجام ثبت در سفارش خصوص ضوابط و شرایط استانداردهای الزامی
  • دریافت تائیدیه گواهی جهت ترخیص کالا
  • ارائه مشاوره در خصوص مدارک مورد نیاز در خصوص اخذ گواهی بازرسی

شایان ذکر است گواهی بازرسی یک نوع گواهی می باشد که جهت برخی از کالاها مانند مواد غذایی، تجهیزات صنعتی مورد لزوم است این گواهی نشان می دهد که کالاها با مشخصات و ویژگی مورد نظر تطابق داشته و مورد تائید است و نشان می دهد که از نظر تعداد و مقداری در هنگام خروج از کشور مبدا مطابقت داشته به این نوع بررسی که کالا را گزارش می نمایند گواهی بازرسی می گویند.

گواهی بازرسی دارای دو نوع می باشد:

  • گواهی PSI یا گواهی قبل از حمل
  • گواهی COI یا بازرسی کالا در مبدا مورد نظر

در خصوص شرح شماره یک می توان اعلام کرد که این سند به خریدار کالا این اطمینان را می دهد که کالا مورد اشاره در فاکتور از نظر حجم، مقدار، کیفیت کالا و مشخصات مطابقت داشته باشد.

در خصوص گواهی COI  می توان گفت این نوع از گواهی استاندارد در خصوص کیفیت محصول مورد بررسی قرار می گیرد و این گواهی بر اساس استانداردهای بین الملللی مورد مطابقت قرار می گیرند.

روند ارزیابی این نوع گواهی در ایران بر اساس بررسی اسناد کالا و بازرسی که توسط مامور شرکت صورت می گیرد و در صورت لزوم آزمایش کالا در یکی از آزمایشگاههای مجاز.

زمانی به گواهی بازرسی نیاز می باشد که کالا ارزش و اهمیت بالایی داشته باشد و یا اینکه خریدار حساسیت خاصی دارد این نوع گواهی به خریدار این اطمینان را می دهد که کالا دقیقا همان کالای خریداری شده می باشد شرکت  ترخیص کالا این خدمات را به مشتری ارائه می نماید (هزینه های اخذ گواهی به عهده خریدار کالا می باشد) در حال حاضر اخذ گواهی بازرسی در خصوص اسناد بانکی مورد نیاز می باشد.

براساس بخش نامه بانک مرکزی اخذ گواهی بازرسی کالا یکی از مدارک مورد نیاز در هنگام معامله اسناد می باشد در زمان گشایش اعتبار اسنادی داخلی ارائه نامه پذیرش بازرسی کالا الزامی می باشد.

گواهی بازرسی یا IC-Insepection certificate  می باشد.

گواهی بازرسی توسط یکی از شرکت های مجاز که مورد تایید بانک مرکزی باشد انجام و صادر می شود.

 

 

جهت دریافت آخرین اطلاعات و اخبار گمرکی به کانال تلگرام ترخیص کالا احدی مراجعه نمایید.

 

امتیاز دهید :
نام و نام خانوادگی را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید یا ایمیل صحیح نیست
متن را وارد کنید

شرکت ترخیص کالا

fast call