واردات و ترخیص موبایل

واردات و ترخیص موبایل همانند ترخیص کالا از گمرک دارای مراحل و تشریفات گمرکی است. اصولا واردات موبایل و لوازم جانبی موبایل از گمرک فرودگاه امام خمینی صورت می پذیرد. واردات موبایل هم مانند سایر کالاهای وارداتی مشمول هزینه است و این هزینه بر اساس قیمت و ارزش هر دستگاه گوشی موبایل محاسبه می شود. معمولا قیمت گذاری و ارزش گذاری هر دستگاه موبایل بنا به نوع برند گوشی از طریق گمرک انجام می پذیرد و بر اساس قیمت گذاری، پنج درصد به عنوان حقوق ورودی توسط گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) اخذ می گردد.

قیمت گذاری گمرک بر اساس مبلغ ریالی ارز توسط بانک مرکزی به صورت هفتگی تعیین می شود. در کنار اخذ پنج درصد به عنوان حقوق ورودی واردات موبایل 9% بابت ارزش افزوده و همچنین 4% با عنوان علی الحساب مالیات اخذ می گردد. معمولا هیچ گونه گشایش اسنادی جهت واردات موبایل وجود ندارد و از ارز مبادله ای استفاده می شود، از این رو اصولا واردات موبایل توسط نمایندگی ها انجام می گیرد.

واردات قانونی موبایل چگونه صورت می گیرد؟

بیشتر گوشی های وارداتی که مورد استفاده مردم قرار می گیرد وارداتی هستند که نمایندگان مجاز پس از طی مراحل خرید توسط حق العمل کار رسمی گمرک از فرودگاه امام خمینی ترخیص می شود. تمامی گوشی ها در مرحله اول واردات توسط گمرک ارزش گذاری می شود. برای واردات گوشی تلفن همراه باید مجوز از اداره استاندارد و مقررات اخذ شود و در صورت عدم دریافت استاندارد ترخیص کالا ممکن نخواهد بود. تشریفات گمرکی واردات موبایل دارای مراحل مختلفی است، این مراحل شامل موارد زیر می شود:

  • دریافت مجوزهای قانونی
  • ارائه اسناد مثبته واردات
  • پرداخت هزینه های گمرکی که شامل کلیه هزینه های حقوق ورودی و انبارداری 

 

بیشتر بخوانید: ترخیص کالا از فرودگاه امام خمینی

 

ترخیص گوشی موبایل از گمرک امام خمینی

تعرفه گمرکی موبایل چند درصد می باشد؟

تعرفه گمرکی ترخیص موبایل به شماره 85171210 می باشد، و نیز گوشی های همراه با کد تعرفه 84713040 و 84713090 طبقه بندی شده است. ارزش گذاری گمرک اصولا بر مبنای سایت های رسمی انجام می شود. ضمنا جهت واردات گوشی، طرح رجیستری از مهرماه اجباری گردیده است. جهت اخذ رجیستری گوشی باید از سایت ntsw.ir این فرآیند انجام و نسبت به اخذ شناسه اقدام گردد. اصولا در مورد گوشی های همراه مسافر، بعد از فرآیند رجیستری به گمرک اظهار و سود بازرگانی دو برابری باید پرداخت گردد.

 

بیشتر بخوانید: ترخیص لوازم یدکی خودرو

 

ترخیص کار گوشی موبایل دارای چه ویژگی هایی می باشد؟

ترخیص کار گوشی باید اطلاعات کافی در مورد رجیستری و همچنین آگاهی از اخذ مجوزهای ترخیص کالا را دارا باشد تا در کمترین زمان ممکن ترخیص تلفن همراه انجام گیرد. نمایندگی های واردات گوشی موبایل برای حداقل نمودن هزینه ها از ترخیص کار رسمی گمرک کمک می گیرند.
شرکت پارسا ترخیص سپهر با تجربه فراوان در خصوص امور گمرکی و ترخیص کالا با بهره گیری از تجارب شرکت های مشابه وارد کننده گوشی همراه سعی کرده تا در کنار همراهی با سرعت بالا و حداقل نمودن هزینه ها کنار بازرگانان بنام وارد کننده گوشی موبایل باشد. نکات مهم در واردات گوشی همراه که باید بدانیم:

1- ثبت سفارش به صورت ارز مبادله صورت می پذیرد.
2- گشایش اعتبار جهت واردات گوشی موبایل انجام نمی پذیرد.
3- فقط نمایندگان مجاز می توانند اقدام به ورود گوشی همراه نمایند.
4- جهت استفاده از ضمانت بانکی فقط نمایندگان مجاز، قادر به استفاده هستند.

 

ترخیص کالا از گمرک

 

خدمات شرکت ترخیص کالای احدی

  • ترخیص لوازم جانبی موبایل و تلفن همراه
  • ترخیص موبایل از گمرک فرودگاه امام خمینی (ره)
  • ثبت سفارش جهت ترخیص گوشی موبایل از گمرک

نحوه ارائه مشاوره توسط گروه بازرگانی احدی

شرکت ترخیص کالا پارسا ترخیص سپهر طی سالیان گذشته با کسب تجربه و ارائه خدمات ترخیص کالا هم اکنون در حال فعالیت در حوزه های مختلف بخصوص واردات و ترخیص گوشی های تلفن می باشد. ذکر این نکته ضروری است که واردات گوشی تلفن همراه توسط شرکت کارگزار رسمی گمرک امکان پذیر می باشد. شایان ذکر است شرکت پارساترخیص سپهر آماده ارائه خدمات ترخیص کالا به نمایندگان گوشی های همراه که دارای کارت بازرگانی و نمایندگی هستند می باشد، که مشاوران این شرکت آمادگی همراهی در این خصوص را دارند. لذا جهت ارائه هر گونه مشاوره رایگان با شماره 41521-021 و 88229034-021، تماس حاصل فرمایید تا بتوانیم ذره ای از تجارب شرکت را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

امتیاز دهید :

پرسش و پاسخ

question

خانی

۱۴۰۰/۱۱/۲۷

چطور می توان در پارسا ترخیص سپهر ثبت سفارش کرد؟

question

مدیر سایت

برای همکاری با بازرگانی احدی می توانید با شماره 41521-021 تماس بگیرید تا کارشناسان شرکت پارساترخیص سپهر شما را در زمینه مراحل ترخیص، مدارک مورد نیاز، تعرفه گمرکی و مدت زمانی که طول می کشد کالا ترخیص شود راهنمایی کنند. 

question

جلیلی

۱۴۰۰/۱۱/۲۷

شرکت پارسا ترخیص سپهر چه خدماتی در زمینه ترخیص موبایل ارائه می دهد؟

question

مدیر سایت

پارساترخیص خدمات از قبیل واردات انواع گوشی های موبایل، ترخیص انواع گوشی تلفن همراه، انجام کلیه تشریفات گمرکی جهت ترخیص موبایل، انجام کلیه حواله های بانکی،رجیستر گوشی های همراه در سامانه EPL، حمل کالا به صورت زمینی، هوایی، دریایی و ... ارائه می دهد.

question

سماوات

۱۴۰۰/۱۱/۲۷

ترخیص موبایل شامل چه مراحلی می باشد؟

question

مدیر سایت

ترخیص موبایل از گمرک شامل مراحل اخذ مجوزهای قانونی، ارائه اسناد و مدارک مثبته واردات، پرداخت هزینه های گمرکی که شامل کلیه هزینه های حقوق ورودی و انبارداری  و آزادسازی کالا از گمرک می باشد.

نام و نام خانوادگی را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید یا ایمیل صحیح نیست
متن را وارد کنید

شرکت ترخیص کالا

fast call